wtorek, 7 lutego 2012

Wiersze wybrane Marcina Różyckiego

Ulica Okopowa

Zapach starych cegieł
Szarego podwórka
Mokra brudna trawa
Rupiecie na kółkach
Płacz małego dziecka
I starej hrabiny
Dziecka płacz do mleka
Starej do morfiny

Rude ogrodzenie
I martwa kałuża
W bramie stygnie ciało
Pijanego stróża

Śmietnik pospolity
Dom czarnego kota
Okna bez miłości
Za nimi ślepota

Moje zimne drzewo
Na nim puchacz straszy
Obok piaskownica
Tak niewiele znaczy
...........................................................................
Modlitwa wieczorna Krystyny W.

W imię ojca i syna
Pragnę z serca całego
By Jaślarska dożyła
Tylko dnia jutrzejszego

W imię matki najświętszej
Pragnie cała ma dusza
By Jaślarskiej małżonek
Jutro już się nie ruszał

Dla ich dzieci w przytułku
Niech już miejsca nie będzie
Za co wpłacę na tacę
I dołożę w kolędzie
Sto zdrowasiek odmówię
By rodzina ich cała
Niespodzianie o świcie
Raka trzustki dostała

Niech Jaślarskich nawiedzą
Jakieś plagi nieznane
Niech lekarstwa nie będzie
Na te ścierwa jebane

W imię radia świętego
Na kolanach odpowiem
W ojcu mam dyrektora
W bogu ojca połowę

...............................................................
WRACAM DO DOMU

Wracam do domu trzy gramy złomu za serce mnie ściska
Czy mnie po pysku w formie ukłonu czy też kopsnie mi pyska
Samego siebie w tej szorstkiej chwili raczej nie jestem pewien
Takie powroty są niewygodne bo działają jak narkotyk

Po prostu nędza, tak tylko mruczę, że mnie życie nie oszczędza
żadnych kolorów, a bez kolorów to niewiele do wyboru
Nie jestem pewien, że mnie kolesie rozbujali na melinie
Nie na zabawie ale przy bardzo gorzkiej kawie w Krasnymstawie

Jestem wstawiony więc już od furtki dla mej żony ślę ukłony
Nieważny skutek ważne by nocą chociaż otrzeć się o sutek
Jak każdy facet nim jej wyjaśnię to wzorowo się rozpłaczę
Musi zrozumieć przecież inaczej nie umiem





Wydanie "Akcent"
Dom Książki Księgarnia,
ul. Bernardyńska 8
20-109 Lublin, tel. 081 532-78-27

Salon sprzedaży "Empik",
ul. Lipowa, Galeria "Plaza"
20-024 Lublin, tel. 081 534-36-98

Lubelskie Centrum Książki,
ul. Wieniawska 3
20-071 Lublin, tel. 081 532-54-41>

Księgarnia "Ezop",
ul. Krakowskie Przedmieście 62
20-076 Lublin, tel. 081 532-56-15

Galeria ZPAP
ul. Krakowskie Przedmieście 62
20-076 Lublin, tel. 081 532-68-57

Księgarnia Sentencja,
ul. Krakowskie Przedmieście 41
20-076 Lublin, tel. 081 532-77-53

Księgarnia Uniwersytecka,
Plac M. Curie-Skłodowskiej 5
20-031 Lublin, tel. 081 537-54-13
- Księgarnia prowadzi sprzedaż wysyłkową "Akcentu".

Ośrodek Informacji Turystycznej,
ul. Jezuicka 1/3
20-113 Lublin, tel. 081 532-44-12

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za każde słowo, zaś anonimowe osoby chętne do pozostawienia tu słowa proszę o podpis